Rynek Infrastruktury
Zgodnie z ustawą, po wybudowaniu drogi ekspresowej S3, dawna DK-3 powinna zostać przekazana przez GDDKiA samorządom gminnym i powiatowym, na terenie których biegnie stara trasa. Władze województwa chcą wyjść naprzeciw potrzebom i postulatom gmin i zgadzają się na przejęcie całego 60-kilometrowego odcinka DK-3.
Zarząd województwa stawia jednak jeden warunek – samorządy lokalne muszą przejąć porównywalny kilometraż obecnych dróg wojewódzkich. – Chcemy, by były to drogi, które nie wpisują się w definicję dróg wojewódzkich i stanowią drogi o typowo lokalnym znaczeniu – mówi wicemarszałek.
Nowak podkreśla, że warunkiem przejęcia przez województwo drogi krajowej nr 3 jest to, by wszystkie gminy i powiaty, których dotyczy sprawa przejęcia trasy, wyraziły zgodę na propozycję władz regionu.
Zorganizowane spotkanie z samorządowcami było już trzecim z całego cyklu. Poprzednie odbyły się z udziałem samorządowców z powiatu zielonogórskiego i międzyrzeckiego. Póki co trwają uzgodnienia. Jeżeli decyzję podejmą rady gmin i powiatów, stosowny wniosek zostanie skierowany do Ministerstwa Transportu.